User Authentication

Zabezpieczenie dostępu pracowników do zasobów organizacji zarówno przy dostępie lokalnym jak i zdalnym (patrz sekcja Zdalny dostęp VPN). Centralne zarządzanie cyfrową tożsamością pracowników. Szeroka gama urządzeń uwierzytelniających – karta inteligentna, token USB, token OTP, inne metody uwierzytelniania. Dedykowane rozwiązania do adaptacji w systemach bankowości elektronicznej, np. do autoryzacji transakcji.
User Authentication
No image
Settings
user-authentication
yes
Zawartość
Karty, tokeny

HID Global oferuje szerokie spektrum różnego rodzaju kart kryptograficznych oraz tokenów, które są przeznaczone do bezpiecznego przechowywania osobistych certyfikatów użytkowników. Najbardziej powszechne z nich pozwalają wykorzystać cyfrowy certyfikat jako narzędzie logowania do systemu operacyjnego, pomogą szyfrować oraz podpisywać pocztę lub pliki, czy też służyć jako składnik uwierzytelniania do VPN. Produkty tej firmy posiadają wiele różnych certyfikacji, m.in. FIPS, czy Common Criteria. Dzięki temu mamy pewność, że urządzenia są zgodne z obowiązującymi przepisami i zaleceniami.

Czytniki

oprócz samych kart inteligentnych, HID Global oferuje również szerokie portfolio czytników tych kart, pod marką OMNIKEY® oraz czytniki linii papilarnych. W ofercie OMNIKEY® znaleźć można, m.in.: klasyczne czytniki stykowe, czytniki wyłącznie zbliżeniowe, zarówno stykowe jak i zbliżeniowe, czytniki kart typu SIM (karty kryptograficzne w formacie karty SIM).

ActivID ActivClient

middleware czyli oprogramowanie klienckie, pośredniczące w komunikacji pomiędzy kartą a systemem operacyjnym i aplikacjami. Dzięki dostarczeniu wszystkich niezbędnych do działania bibliotek, w tym pełnej biblioteki PKCS#11, możliwe staje się wykorzystanie karty w celach jej przeznaczonych, czyli m.in. do bezpiecznego logowania na stacji roboczej, zabezpieczenie komunikacji e-mail, podpisywanie dokumentów itp. Dodatkowo ActivClient zapewnia lokalny interfejs użytkownika umożliwiający interakcję użytkownika z kartą i jej zawartością, oczywiście z zakresie zdefiniowanym przez administratora.

ActivID Credential Management System

system centralnego zarządzania kartami inteligentnymi oraz cyfrowymi poświadczeniami użytkowników. Zastosowanie takiego systemu pozwala znacznie uprościć, a przede wszystkim usystematyzować procedury związane utrzymaniem poświadczeń użytkownika przez cały cykl ich funkcjonowania. Od ich nadania użytkownikowi, poprzez aktualizację aż do wycofania, unieważnienia. System zapewnia również sprawdzone procedury pomocne w przypadku sytuacji awaryjnych, kiedy potrzebne jest nie tylko odblokowanie PIN chroniącego dostęp do karty w przypadku jego zablokowania, ale również, gdy potrzebne jest wystawienie użytkownikowi tymczasowej lub stałej karty zastępczej w przypadku jej zapomnienia, zgubienia lub zniszczenia. Wdrożenie systemu ActivID CMS usprawnia zarządzanie i obsługę cyfrowych poświadczeń użytkowników oszczędzając czas i koszt tych procesów. System ActivID CMS umożliwia integrację z innymi systemami, w tym z systemami przeznaczonymi do fizycznej kontroli dostępu oraz drukarkami kart inteligentnych co znacznie ułatwia wdrożenie pracowniczego identyfikatora, który łączy w sobie funkcje przepustki i identyfikatora, pozwala uzyskiwać dostęp fizyczny do pomieszczeń oraz logiczny do systemów informatycznych.